Secretariatul General al Guvernului (SGG) Buletin informativ

- informaţii comunicate din oficiu, prevăzute de art. 5 alin .2 din Legea nr. 544/2001:
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale compartimentului / funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice,
respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
e) sursele financiare, bugetul şi bilantul contabil;
f) programele şi strategiile proprii;
g) lista cuprinzând documentele de interes public;
h) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.

Formularele-tip pentru eventuale reclamaţii administrative, urmare unor cereri formulate de solicitanţi, se găsesc şi pot fi descărcate sau completate online pe pagina de internet a instituţiei, la secţiunea Interes public – Solicitare informaţii publice

http://sgg.gov.ro/new/interes-public/solicitare-informatii-legislatie/formular-pentru-solicitare-informatii

  • Note, documente elaborate şi expediate (corespondenţa)
  • Condici de predare-primire corespondenţă
  • Registre de intrare-ieşire documente
  • Rapoarte
  • Instrumente de prezentare şi motivare, proiecte de acte normative
  • Memorandumuri
  • Petiţii şi răspunsuri la petiţii
  • Adrese către alte instituţii
  • Note de corespondenţă internă
  • Agenda de lucru a şedinţelor pregătitoare şi a şedinţelor de Guvern
  • Decizii ale Primului-ministru
  • Acte normative
  • Puncte de vedere, avize
  • Transcrieri ale stenogramelor dezbaterilor şedinţelor de Guvern
  • Fişe ale posturilor
  • Fişe de apreciere individuală a activităţii personalului
  • Condici de prezenţă
  • Procese verbale de predare-primire
  • Documente financiar-contabile potrivit legislaţiei în vigoare
  • Proiectul anual de buget al SGG
  • Bugetul anual aprobat al SGG pe surse de finanţare, pe structura clasificaţiei bugetare şi programe
  • Bilanţul contabil (execuţia bugetară anuală) şi anexele aferente
  • Situaţii privind actualizarea inventarelor bunurilor
  • Raport privind activitatea de control financiar preventiv
  • Manuale, metodologii, rapoarte
  • Fişe de inventar
  • Note de chemare
  • Documentaţii achiziţii publice
  • Referate de necesitate
  • Acorduri pentru denumirea societăţilor comerciale eliberate de SGG
  • Registru acte normative
  • Dosare juridice aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti
  • Ordine de deplasare
  • Dosare profesionale ale angajaţilor
  • Opisul carnetelor de muncă
  • Dosare de pensionare
  • Adeverinţe
  • Comunicate de presă, informări, precizări, drepturi la replică
  • Acte administrative cu caracter individual
  • Contracte individuale de muncă
  • Documente de arhivă.

  • Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea SGG
  • Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor şi a structurilor centrale din SGG
  • Programul de funcţionare şi programul de audienţe al SGG
  • Coordonatele de contact ale instituţiei (denumire, adresa poştală, nr. de telefon, de fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet)
  • Numele şi prenumele persoanelor din conducerea SGG, precum şi numele persoanei/compartimentului responsabil cu difuzarea informaţiilor de interes public;
  • Sursele financiare, bugetul, bilanţul contabil
  • Programele şi strategiile proprii Secretariatului General al Guvernului;
  • Rapoarte anuale de evaluare a aplicării Legii nr. 544/2001 şi Legii nr. 52/2003
  • Proiectele de acte normative supuse dezbaterii publice
  • Comunicate de presă, informaţii de presă, drepturi la replică
  • Declaraţii de avere şi de interese
  • Informaţii privind organizarea concursurilor de selecţie a candidaţilor în vederea angajării şi condiţiile necesare pentru ocuparea posturilor.

Instituție publică în subordinea primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului are rolul de a asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice și tehnice ale activității Guvernului și a primului-ministru, reprezentarea Guvernului și a prim-ministrului în fața instanțelor judecatorești.
Prin Direcția Coordonare Politici si Programe din subordinea Cancelariei Primului-ministru se asigură coordonarea politicilor publice la nivelul administrației centrale, cu patru direcții de interes:
– îmbunătățirea procedurii de luare a deciziei în ședinta Guvernului, prin reducerea disfuncționalităților din circuitul documentelor;
– dezvoltarea unui mecanism integrat de coordonare a procesului de planificare și elaborare a politicilor publice și întărirea capacității instituționale a Guvernului de formulare a politicilor, planificare strategică, comunicare și coordonare interministerială;
– creșterea eficienței activității Secretariatul General al Guvernului și a Cancelariei Primului-ministru;
– eficientizarea comunicării interne și externe.
În prezent, activitatea Direcției Coordonare Politici și Programe se subscrie Strategiei pentru Consolidarea Administrației Publice 2014-2020, precum și Strategiei pentru o Reglementare mai Bună 2014-2020.
Strategia pentru consolidarea administratiei publice 2014-2020
Strategia privind mai buna reglementare (2014-2020)
Secretariatul General al Guvernului, prin Cancelaria Primului-ministru, este coordonator al procesului de planificare strategică ce elaborează Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG), proiectul de buget pe anul 2016 si estimările pe anii 2017-2019 fiind în concordanță cu Programul de guvernare și cu angajamentele internaționale asumate de România.
Prin Cancelaria Primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului are ca priorități pe termen mediu, conform planificării strategice următoarele:
– operaționalizarea, la nivelul Centrului Guvernului, a unei Unități de coordonare a strategiilor (Strategy Unit);
– elaborarea procedurilor de monitorizare și evaluare ex-post a impactului documentelor strategice;
– elaborarea si adoptarea instrucțiunilor detaliate legate de estimarea ex-ante a costurilor administrative și a aplicării Testului IMM pentru noile reglementări;
– definirea și punerea în aplicare a unui mecanism de control al calității reglementărilor;
– crearea și asumarea unei metodologii și a unui ghid de implementare, precum și dezvoltarea aplicației IT în vederea imbunătățirii procesului de elaborare, implementare și monitorizare a PALG.

Secretariatul General al Guvernului sprijină îndeplinirea condiționalităților stabilite prin mecanismul de cooperare și monitorizare a Strategiei Naționale Anticorupție la nivelul Platformei de cooperare a administrației publice centrale.

Bugetul ordonatorului principal de credite Secretariatul General al Guvernului 
este aprobat prin  LEGEA bugetului de stat pe anul 2017, nr. 6 din 16 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial nr. 127 din 17 februarie 2017.

Informaţii privind bugetul SGG – activitate proprie pot fi accesate şi consultate pe pagina de internet proprie la secţiunea Interes public – Buget – Buget pe surse de finantare http://sgg.gov.ro/new/interes-public/buget/

Structurile, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

  • Aparatul propriu de lucru al prim-ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea directă a prim-ministrului
  • Corpul de Control al Prim-Ministrului, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului
  • www.control.gov.ro
  • Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului
  • www.dri.gov.ro
  • Departamentul pentru Luptă Antifraudă – DLAF, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în coordonarea prim-ministrului
  • www.antifrauda.gov.ro
  • Institutul Naţional de Statistică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.insse.ro
  • Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.anr.gov.ro
  • Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice
  • www.ispmn.gov.ro
  • Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.anad.gov.ro
  • Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.namr.ro
  • Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.cncan.ro
  • Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.anmcs.gov.ro
  • Secretariatul de Stat pentru Culte, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.culte.ro
  • Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.onjn.gov.ro
  • Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, instituţie publică cu personalitate juridică, în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.inshr-ew.ro
  • Centrul Naţional de Cultură al Romilor Romano-Kher, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Romi
  • www.romanikultura.ro
  • Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.iiccmer.ro
  • Laboratorul de Control Doping, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului
  • www.laboratorcontroldoping.ro
  • Departamentul Centenar, structură fără personalitate juridică în subordinea prim-ministrului
  • www.centenar.gov.ro
  • Autoritatea Competentă de Reglementare a Operaţiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

Totodată, Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege pentru ministerul de resort faţă de:

  • Regia Autonomă “Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, persoană juridică care funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară –  www.apps.ro
  • Regia Autonomă “Monitorul Oficial”, persoană juridică care desfăşoară activitate de interes public naţional şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară – www.monitoruloficial.ro

Secretarul general asigură coordonarea Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

Date de contact:

Sediul Secretariatului General al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1, Cod poştal: 011791, email sgg@gov.ro.
Pagina internet: www.sgg.ro
Telefon centrală: (021) 314 34 00
Program: 9:00 – 17:00 (luni – vineri)

Relaţii cu publicul:

Email petiţii : drp@gov.ro
Registratura generală: (021) 314 34 00, interior 1288
Program: Luni, Miercuri, Joi, Vineri 08:00-18:30; Marţi 8:00 – 19:00
Birou audienţe cetăţeni: interior 1006
(accesul publicului se face dinspre strada Paris, pe la intrarea „C” a Palatului Victoria)
Program: Luni – Vineri 08:30-16:30
Relaţii petiţii: (021) 314 34 00, interior 1903; Fax: (021) 313 98 46
Compartiment de specialitate: Direcția Relații Publice.

Informaţii de interes public:

Email solicitări: contact@sgg.ro

Telefon: 021 314.34.00, interior 1191/1475; Fax: 021 318.11.65
Informare publică (Legea 544/2001): relații la interior 1191
Documente cuprinzând informaţii de interes public furnizate din oficiu pot fi consultate în incinta Biroului de informare-documentare al instituţiei, situat la intrarea C a Palatului Victoria (cu acces dinspre strada Paris).
Pentru relaţii și solicitări de informaţii de interes public:
Solicitări de interes public online: http://www.sgg.ro/index.php?interes_public_cerere_informatii

Program: 09:00-17:00 luni – vineri.
Compartiment de specialitate: Serviciul Comunicare şi Relaţia cu Cetăţenii, Direcţia Relaţii Publice

Structura organizatorică a Secretariatului General al Guvernului –activitate proprie

 

Atribuțiile departamentelor: http://sgg.gov.ro/new/despre-institutie/organizare/

Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

1. realizează activităţile necesare pentru pregătirea şi organizarea reuniunilor de lucru pregătitoare pentru şedinţa Guvernului, precum şi ale şedinţelor Guvernului, conform responsabilităţilor rezultate din procedurile adoptate la nivelul Guvernului, privind elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării. În acest scop:

  • analizează instrumentele de prezentare şi motivare şi proiectele de acte normative, urmărind asigurarea respectării procedurilor aplicabile acestora;
  • organizează săptămânal reuniuni de lucru pregătitoare pentru şedinţa Guvernului cu reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai ministerelor, ai celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi ai instituţiilor publice iniţiatoare şi avizatoare, în vederea corelării punctelor de vedere ale acestora în legătură cu proiectele de acte normative ce urmează a fi supuse Guvernului spre adoptare;
  • supune prim-ministrului spre aprobare lista documentelor propuse pentru agenda de lucru a şedinţei Guvernului, stabilită în urma dezbaterilor şi clarificărilor aduse în cadrul reuniunilor de lucru pregătitoare;
  • organizează şedinţele Guvernului;
  • urmăreşte îndeplinirea de către ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice a măsurilor şi sarcinilor rezultate din actele normative şi din şedinţele Guvernului;
  • definitivează proiectele de acte normative adoptate de Guvern, potrivit reglementărilor în vigoare;
  • prezintă actele normative adoptate prim-ministrului, în vederea semnării, şi miniştrilor care au obligaţia punerii lor în executare, în vederea contrasemnării;
  • transmite Parlamentului proiectele de legi, ordonanţele de urgenţă şi ordonanţele, însoţite de instrumentele de prezentare şi motivare şi de hotărârile de supunere a acestora spre adoptare, semnate de prim-ministru;
  • transmite hotărârile, ordonanţele de urgenţă şi ordonanţele adoptate de Guvern Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, cu solicitarea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I;
  • asigură primirea actelor de la emitenţi şi transmiterea acestora către Regia Autonomă „Monitorul Oficial”, în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I şi Partea a II-a, în conformitate cu prevederile Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • asigură publicarea instrumentelor de prezentare şi motivare a hotărârilor, ordonanţelor de urgenţă şi a ordonanţelor adoptate, pe pagina de internet a Guvernului;
  • 2. asigură suportul tehnic pentru desfăşurarea reuniunilor de lucru pregătitoare pentru şedinţa Guvernului, a şedinţelor Guvernului, a şedinţelor comitetelor interministeriale stabilite prin decizia prim-ministrului, precum şi a altor şedinţe, întâlniri şi conferinţe organizate de Secretariatul General al Guvernului;
    3. redactează stenogramele şedinţelor Guvernului – documente clasificate secret de stat, nivel secret, pe care le gestionează în mod unitar, conform legii;
    4. contribuie, în domeniul strategiilor guvernamentale, pe baza analizelor specifice, la fundamentarea strategiilor şi a direcţiilor de acţiune la nivel guvernamental, sens în care:

    • elaborează rapoarte, studii, analize, evaluări şi previziuni în domenii de importanţă strategică, în baza Programului de guvernare;
    • colaborează cu mediul ştiinţific şi academic pentru formularea opţiunilor de strategii şi direcţii de acţiune la nivel guvernamental;
    • colaborează cu institute de cercetare în domeniu în vederea fundamentării corespunzătoare a acestora;
    • utilizează şi gestionează baze de date şi prelucrează date statistice, obţinute de la institute de cercetare şi de la alte autorităţi sau instituţii publice;
    • cooperează cu entităţile guvernamentale din străinătate cu rol sau atribuţii similare;

    5. iniţiază, organizează şi finanţează, inclusiv în colaborare cu alte instituţii publice sau organizaţii neguvernamentale din ţară şi din străinătate, evenimente, conferinţe şi alte tipuri de acţiuni şi proiecte de comunicare şi informare publică, inclusiv activităţi de realizare şi difuzare de materiale de informare şi promovare, având ca scop promovarea imaginii României şi a intereselor şi valorilor româneşti în străinătate, precum şi susţinerea valorilor şi angajamentelor europene şi euroatlantice;
    6. sprijină cunoaşterea şi înţelegerea de către publicul intern şi extern a strategiilor şi proiectelor guvernamentale de interes naţional, prin organizarea, susţinerea şi finanţarea de evenimente, proiecte, acţiuni şi programe de informare publică desfăşurate în ţară şi în străinătate, inclusiv proiecte de colaborare cu organisme ale Uniunii Europene la nivel naţional şi extern, precum şi participarea la activităţile mecanismelor interguvernamentale de cooperare şi parteneriat la nivel european;
    7. contribuie la dezvoltarea unui sistem de elaborare de strategii, politici şi acte normative fundamentate, care să reflecte o consultare interinstituţională şi a factorilor interesaţi, de la momentul iniţierii până la implementare; pune în practică funcţia de coordonare interinstituţională şi, totodată, are în vedere dezvoltarea capacităţii ministerelor de a planifica, elabora şi implementa strategii, politici publice şi acte normative, cu accent pe Programul de guvernare. În acest scop:

    • evaluează corelarea strategiilor şi politicilor publice existente sau în elaborare cu Programul de guvernare, priorităţile guvernamentale şi cu documentele strategice asumate de România – Planul naţional de reforme şi alte astfel de documente strategice;
    • contribuie la dezvoltarea capacităţii ministerelor de a planifica, elabora şi implementa strategii, politici publice şi acte normative;
    • coordonează sistemul de planificare strategică şi aprobă metodologia de elaborare a documentelor de planificare strategică;
    • asigură suportul metodologic necesar ministerelor şi altor instituţii publice în procesul de planificare, formulare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice şi coordonează metodologic activitatea unităţilor de politici publice din ministere;
    • coordonează procesul de elaborare şi monitorizare a implementării Planului anual de lucru al Guvernului;
    • asigură un management eficient în gestiunea riscului şi a obstacolelor care pot interveni în implementarea priorităţilor de guvernare;
    • îndeplineşte rolul de autoritate coordonatoare şi de management în România pentru întreaga activitate referitoare la accesarea şi gestionarea asistenţei financiare comunitare, acordată prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene;
    • cooperează, în domeniul său de activitate, cu Comisia Europeană şi instituţiile financiare internaţionale;
    • contribuie la implementarea Strategiei de consolidare a administraţiei publice, asigurând secretariatul tehnic al Comitetului Naţional pentru Coordonarea Implementării Strategiei de Consolidarea a Administraţiei Publice 2014-2020 – CNCISCAP;
    • coordonează implementarea Strategiei pentru o reglementare mai bună 2014-2020;

    8. iniţiază proiecte de acte normative în condiţiile art. 22 alin. (4) teza a 3-a din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare;
    9. avizează proiectele de acte normative care au legătură cu activitatea sa;
    10. dezvoltă relaţii de cooperare cu instituţii, organizaţii şi organisme din alte state;
    11. contribuie, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, la implementarea politicilor şi stabilirea obiectivelor în domeniul relaţiilor internaţionale, potrivit Programului de guvernare şi obligaţiilor ce derivă din strategiile naţionale şi din instrumentele juridice internaţionale la care România este parte. În acest scop:

    • colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe în vederea alcătuirii agendei de politică externă a prim-ministrului, în funcţie de priorităţile în domeniu ale Programului de guvernare;
    • gestionează, cu ajutorul Ministerului Afacerilor Externe, agenda de politică externă a prim-ministrului, prin sprijinirea organizării de acţiuni politice bilaterale, sprijinirea organizării participărilor prim-ministrului la reuniuni internaţionale, urmărirea implementării deciziilor stabilite în cadrul evenimentelor de politică externă la care participă prim-ministrul sau a dispoziţiilor în domeniu ale prim-ministrului, stabilite în cadrul şedinţelor Guvernului, implicarea în redactarea documentaţiei necesare derulării în condiţii optime a secvenţelor de dialog politic bilateral şi multilateral;
    • pregăteşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte instituţii abilitate ale Guvernului, luările de poziţie ale prim-ministrului în domeniul relaţiilor internaţionale;
    • contribuie la derularea acţiunilor întreprinse de alte structuri ale Guvernului în domeniul relaţiilor internaţionale, în scopul asigurării unităţii şi coerenţei mesajului guvernamental, în completarea avizului şi sprijinului furnizat de Ministerul Afacerilor Externe;
    • colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe în vederea acordării de asistenţă de specialitate în domeniul relaţiilor internaţionale entităţilor din coordonarea prim-ministrului;
    • menţine, în domeniul reprezentării, legături cu ambasadele străine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţară, în scopul informării acestora, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc domeniile de activitate a Guvernului;
    • asigură realizarea activităţilor referitoare la protocol care deservesc prim-ministrul şi secretarul general al Guvernului;

    12. asigură reprezentarea Guvernului şi a prim-ministrului în faţa instanţelor judecătoreşti, împreună cu ministerele iniţiatoare sau continuatoare/succesoare în urma reorganizării şi/sau instituţiile publice care au obligaţia de a pune în executare actele adoptate de Guvern şi deciziile prim-ministrului împotriva cărora s-au formulat acţiuni în justiţie sau care au obligaţia de a iniţia actele administrative sau de a efectua operaţiunile administrative solicitate Guvernului sau prim-ministrului;
    13. asigură, în domeniul său de activitate, relaţia cu Parlamentul şi cu ministerele, precum şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
    14. asigură organizarea activităţii de protecţie a informaţiilor clasificate pentru structurile din aparatul de lucru al Guvernului stabilite prin ordin al secretarului general al Guvernului;
    15. asigură evidenţa, inventarierea, selecţionarea, păstrarea şi folosirea fondului arhivistic clasificat şi neclasificat propriu şi al entităţilor din aparatul de lucru al Guvernului stabilite prin ordin al secretarului general al Guvernului, conform prevederilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, şi actelor normative în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate;
    16. administrează şi dezvoltă sistemul informatic şi de comunicaţii, prin:

    • aplicarea politicilor şi strategiei naţionale privind tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, denumită în continuare TIC, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului;
    • asigurarea sau participarea la analiza, proiectarea, implementarea, integrarea, testarea, exploatarea, întreţinerea, dezvoltarea şi stabilirea normelor interne de utilizare a sistemului informatic şi de comunicaţii din sediul Guvernului şi entităţilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
    • avizarea oricărui sistem informatic şi de comunicaţii ce se instalează în sediul Guvernului, precum şi pentru entităţile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
    • elaborarea şi implementarea politicilor şi normelor de acces şi securitate la nivelul platformelor şi sistemului informatic şi de comunicaţii, inclusiv politicile de acces la serviciul de internet şi de acreditare din punctul de vedere al securităţii;
    • asigurarea suportului tehnic şi multimedia pentru activităţile tehnice curente, şedinţe, întâlniri, conferinţe, proiecte în derulare, publicarea în intranet a sintezelor de presă, precum şi arhivarea şi întreţinerea arhivei de documente;
    • asigurarea suportului tehnic pentru terminalele cu regim special care prelucrează informaţii clasificate în conformitate cu normele INFOSEC;
    • asigurarea asistenţei tehnice de specialitate în domeniul TIC entităţilor din sediul Guvernului şi din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
    • analizarea şi corelarea necesităţilor privind echipamentele şi produsele software ale Secretariatului General al Guvernului în conformitate cu necesităţile sistemului informatic şi nevoile de dezvoltare ale acestuia;
    • definirea caracteristicilor tehnice, întocmirea proiectelor, caietelor de sarcini şi a altor documente pentru achiziţiile în domeniul TIC, participarea la evaluarea tehnică şi la încheierea contractelor;
    • fundamentarea propunerilor bugetare anuale pentru domeniul TIC – hardware, software şi de telecomunicaţii – pentru întreaga structură a aparatului de lucru al Guvernului;
    • participarea la grupurile de lucru create la nivelul administraţiei sau societăţii civile în domeniul de competenţă;

    17. pune la dispoziţie platformele-suport necesare luării deciziilor la nivelul Guvernului, sens în care:

    • asigură schimbul de informaţii în format electronic cu instituţii europene similare;
    • asigură întreţinerea şi administrarea sistemelor informatice aflate în exploatare cu rol de eficientizare şi îmbunătăţire a circuitului documentelor aferent şedinţei Guvernului sau a colectării şi prelucrării datelor de interes necesare fundamentării deciziilor;

    18. asigură prezenţa în mediul online, sens în care:

    • întreţine, dezvoltă şi administrează site-ul oficial şi domeniul gov.ro şi îl implementează la nivelul administraţiei publice, definind o identitate vizuală unitară;
    • pune la dispoziţie şi administrează serviciile de e-mail aferente domeniului gov.ro pentru Secretariatul General al Guvernului şi aparatul de lucru al Guvernului;
    • concepe, avizează şi realizează designul grafic şi materialele care implică folosirea siglelor Guvernului României şi Secretariatului General al Guvernului, precum şi pentru departamentele şi structurile fără personalitate juridică, finanţate prin bugetul instituţiei;
    • asigură prezenţa online a Guvernului şi a altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi administrează conturile de social media;
    • administrează portalul de date deschise data.gov.ro şi contribuie la identificarea şi promovarea utilizării datelor deschise – open data;

    19. solicită Ministerului Justiţiei şi, după caz, altor instituţii publice punctul de vedere cu privire la cererea primită de la Curtea Constituţională referitoare la formularea punctului de vedere al Guvernului, solicitat conform Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, cu modificările ulterioare;
    20. realizează derularea operaţiunilor financiare în domeniul său de activitate, sens în care:

    • fundamentează, elaborează şi propune proiectul de buget pentru alocarea resurselor financiare necesare funcţionării Secretariatului General al Guvernului şi urmăreşte execuţia bugetului;
    • elaborează proiectul bugetului anual centralizat al Secretariatului General al Guvernului prin centralizarea proiectelor de buget ale ordonatorilor secundari sau terţiari de credite care se finanţează prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
    • elaborează şi urmăreşte realizarea planului de investiţii în domeniul său de activitate;
    • execută operaţiunile financiare privind fondurile prevăzute în bugetul propriu şi destinate realizării acţiunilor iniţiate de entităţile din aparatul de lucru al Guvernului sau de alte structuri stabilite prin acte normative;

    21. asigură şi coordonează, în domeniul comunicării şi în cel al relaţiilor cu presa, producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental; coordonează activitatea purtătorilor de cuvânt din ministere în ceea ce priveşte comunicarea priorităţilor guvernamentale;
    22. soluţionează solicitările şi petiţiile adresate Secretariatului General al Guvernului şi prim-ministrului de către persoanele fizice şi juridice în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002;
    23. asigură activitatea de registratură generală unică ce deserveşte Secretariatul General al Guvernului şi prim-ministrul, precum şi activitatea de primire în audienţe în relaţia cu cetăţenii;
    24. elaborează şi implementează politica în domeniul sistemelor de control intern/managerial; în acest sens îndrumă metodologic, coordonează şi supraveghează implementarea sistemelor de control intern/managerial;
    25. asigură suportul logistic, administrează şi gestionează bunurile din patrimoniul propriu şi asigură dotarea necesară funcţionării, la nivelul întregului aparat de lucru al Guvernului;
    26. asigură îndeplinirea dispoziţiilor prim-ministrului privitoare la coordonarea activităţii instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale prevăzute în anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

    Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevăzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a prim-ministrului, în condiţiile legii.

     

    Menţionăm că SGG îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege pentru ministerul de resort faţă de:

    • Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, persoană juridică, funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară;
    • Regia Autonomă „Monitorul Oficial”, persoană juridică care desfăşoară activitate de interes public naţional şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară.

    Prin Ordonanța de Urgență nr. 86 din 17 decembrie 2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Secretariatul General al Guvernului a preluat de la Ministerul Finanțelor Publice activitatea în domeniul sistemelor de control intern/managerial.

     

    Secretariatul General al Guvernului
    Adresa:Palatul Victoria, Piaţa Victoriei nr. 1, Sector 1, Municipiul Bucureşti
    Program: 09:00 – 17:00 luni – vineri
    Relatii cu publicul:
    Birou audienţe cetăţeni:
    Program: 08:30-16:30 luni – vineri
    Registratura generală:
    Program: luni, miercuri, joi ,vineri – 08:00-18:30; marţi – 08:00-19:00
    Informații de interes public:
    Birou informare-documentare
     (Legea 544/2001):
    Program: luni – vineri: 09:00-17:00; miercuri: 08.30 -18.30

     

     

    Mihai Busuioc – secretar general al Guvernului, cu rang de ministru

     

    Secretarul general al Guvernului reprezintă instituţia în relaţiile cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi cu persoanele fizice si juridice.

    Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.

     

    Ioana-Andreea Lambru – secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat

    Adrian Mlădinoiu – secretar de stat

    Structura cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, Secretariatul General al Guvernului (SGG) are rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activităţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecătoreşti.

    Acte normative care reglementează organizarea şi funcţionarea sunt următoarele:

    • Hotărârea de Guvern nr. 21/2017 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului;
    • Ordonanţa de Urgenţă nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Ordonanţa de Urgenţă nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 90/2001 privind organizarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.