DIRECȚIA COMUNICARE ȘI RELAȚII CU PRESA

Direcția Comunicare și Relații cu Presa îndeplineşte următoarele atribuţii:

  • asigură şi coordonează producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi coordonează transmiterea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare, în colaborare cu purtătorii de cuvânt/consilierii de comunicare din ministere;
  • asigură şi coordonează comunicarea deciziilor şi măsurilor luate de Guvern, prin redactarea, transmiterea și publicarea pe site-ul oficial a comunicatelor de presă;
  • asigură consultanţă tehnică şi, după caz, coordonează, în limitele competenţelor, gestionarea crizelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în programele, politicile, acţiunile Guvernului, precum şi în membrii Cabinetului;
  • coordonează şi asigură programarea şi acordarea interviurilor, pentru presa din România şi din străinătate, de către primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
  • transmite zilnic Cabinetului Prim-Ministrului, consilierilor Prim-Ministrului, precum şi celorlalţi membri ai Guvernului sinteze şi analize ale materialelor publicate de mass-media;
  • asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini la acţiunile publice desfăşurate la Palatul Victoria, precum şi la acţiunile cu presa care au loc în afara sediului Guvernului, organizate sub patronajul Prim-Ministrului sau Executivului, ori cu participarea membrilor Cabinetului;
  • pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă informaţii destinate opiniei publice, în vederea prezentării corecte a activităţii Guvernului, prin informări, comunicate şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie;
  • soluţionează solicitările transmise de mass-media în baza prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
  • asigură informaţiile necesare în vederea mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale Prim-Ministrului în ţară şi în străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii;
  • informează zilnic reprezentanţii presei în legătură cu programul Prim-Ministrului sau al altor membri din aparatul de lucru al Guvernului sau cu alte acţiuni guvernamentale;
  • contribuie la organizarea evenimentelor la care participă prim-ministrul sau alți membri ai Guvernului și oferă mass-mediei toate informaţiile necesare în vederea mediatizării tuturor activităţilor publice ale Prim-Ministrului;
  • actualizează site-ul oficial al Guvernului, gov.ro, cu texte, fotografii, fişiere video, după fiecare eveniment public la care participă primul-ministrul, membri ai Cabinetului sau alţi demnitari din aparatul de lucru al Guvernului;
  • asigură traducerea în limba engleză a comunicatelor de presă, informărilor de presă și declarațiilor Prim-ministrului și le postează pe pagina în limba engleză a site-ului oficial al Guvernului, http://gov.ro/en.

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support