Documente DCPP

Instituție publică în subordinea primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului are rolul de a asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice și tehnice ale activității Guvernului și a primului-ministru, reprezentarea Guvernului și a prim-ministrului în fața instanțelor judecatorești.

Prin Direcția Coordonare Politici si Priorități se asigură coordonarea politicilor publice la nivelul administrației centrale, cu patru direcții de interes:

  • îmbunătățirea procedurii de luare a deciziei în ședinta Guvernului, prin reducerea disfuncționalităților din circuitul documentelor;
  • dezvoltarea unui mecanism integrat de coordonare a procesului de planificare și elaborare a politicilor publice și întărirea capacității instituționale a Guvernului de formulare a politicilor, planificare strategică, comunicare și coordonare interministerială;
  • creșterea eficienței activității Secretariatului General al Guvernului;
  • eficientizarea comunicării interne și externe.

În prezent, activitatea Direcției Coordonare Politici și Priorități se subscrie Strategiei pentru Consolidarea Administrației Publice 2014-2020, precum și Strategiei pentru o Reglementare mai Bună 2014-2020.
Strategia pentru consolidarea administratiei publice 2014-2020
Strategia privind mai buna reglementare (2014-2020)

Secretariatul General al Guvernului este coordonator al procesului de planificare strategică ce elaborează Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG), proiectul de buget pe anul 2016 si estimările pe anii 2017-2019 fiind în concordanță cu Programul de guvernare și cu angajamentele internaționale asumate de România.
Secretariatul General al Guvernului are ca priorități pe termen mediu, conform planificării strategice următoarele:

  • operaționalizarea, la nivelul Centrului Guvernului, a unei Unități de coordonare a strategiilor (Strategy Unit);
  • elaborarea procedurilor de monitorizare și evaluare ex-post a impactului documentelor strategice;
  • elaborarea și adoptarea instrucțiunilor detaliate legate de estimarea ex-ante a costurilor administrative și a aplicării Testului IMM pentru noile reglementări;
  • definirea și punerea în aplicare a unui mecanism de control al calității reglementărilor;
  • crearea și asumarea unei metodologii și a unui ghid de implementare, precum și dezvoltarea aplicației IT în vederea imbunătățirii procesului de elaborare, implementare și monitorizare a PALG;
  • coordonarea sistemului de planificare strategică.

 

Secretariatul General al Guvernului sprijină îndeplinirea condiționalităților stabilite prin mecanismul de cooperare și monitorizare a Strategiei Naționale Anticorupție la nivelul Platformei de cooperare a administrației publice centrale.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support